Bouwblokken van plastic afval

Unibrick voorziet in een oplossing voor twee mondiale problemen tegelijk: plastic afval en het tekort aan betaalbare woningen.

Op basis van de merkstrategie van Nicole Sanberg (SNBRG&son), ontwikkelden we de visuele identiteit.

Mondiale overbevolking van steden leidt tot groei van sloppenwijken vanwege een grootschalig tekort aan betaalbare woningen. Tegelijkertijd genereert het enorme stromen afval, waaronder onvoorstelbare hoeveelheden plastic. Unibrick levert technologie, service en kennis om gemeenschappen te helpen gezamenlijk duurzame woningen te bouwen. Met bouwblokken van plastic afval wordt het mogelijk echte woningen te realiseren tegen een relatief lage prijs. 

Unibricks eenvoud, vorm en optimisme vormden het uitgangspunt voor het beeldmerk; simpel, herkenbaar en makkelijk.

De markante vorm van de steen kon niet anders dan onderdeel worden van het logo.
Building self esteem, brick by brick

Het bouwen gaat verder dan stenen. Community building, het verbinden en versterken van de gemeenschap, vingen we in een grid dat op meerdere manieren ingevuld kan worden. Dit grid is gebaseerd op de ingenieuze vorm van de bouwsteen. Met slechts één in elkaar grijpende steen worden zowel muren, hoeken als uitsparingen gerealiseerd. 

 

‘Één huis betekent niet alleen een dak boven het hoofd van een gezin, het creëert ook nieuwe waarde voor 6000 kilo plastic afval.’

De heldere beeldtaal voor educatie en instructie onderstreept het gemak dat Unibrick garandeert.

Merkstrategie: SNBRG&son