Bijzondere ontmoetingen

In opdracht van IN10 ontwikkelden we samen met Nicole Sanberg de nieuwe huisstijl voor Diergaarde Blijdorp. Aansluitend maakten we het ontwerp voor het nieuwe Blijdorp magazine, ‘De Giraffe‘.

In de herpositionering van Diergaarde Blijdorp staat de ontmoeting tussen mens, plant en dier centraal. Bezoekers en lezers van het magazine worden gestimuleerd meer kennis op te doen over plant en dier.

‘Mens, plant en dier zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en wij als mensen zouden plant en dier beter moeten beschermen. De Diergaarde wil daarom de plek zijn waar iedereen graag is en elkaar ontmoet: mens, dier en plant. Een heerlijke en leuke plek om te zijn; een open en groene oase in de stad met bijzondere dieren en planten. De plek waar bezoekers wat van opsteken, waar ze geïnspireerd en met een nieuw soort liefde voor de natuur vandaan komen.’ – Nicole Sanberg

De driehoek tussen mens, dier en plant, komt ook terug in de huisstijl. In diverse vaantjes en in het label van het logo als dit op een donkere of fotografische ondergrond wordt gebruikt.

Rob Doolaard is de vaste dierenfotograaf van Diergaarde Blijdorp. Het iconische beeld van de ontmoeting met de ijsbeer (zie boven) is van hem. Annet Delfgauw breidde daarnaast de beeldbank uit met een set dynamische beelden van nieuwe ontmoetingen.

Voor de nieuwe site verzorgde IN10 het interactie- & visueel ontwerp. Menno Luitjes zorgde voor het webdevelopment en Kim Opmeer voor het projectmanagement.