Tweedehands boeken

Sommige ontwerpen worden niet uitgevoerd maar laten we toch graag zien. Boekenbalie, een dienst voor het (ver)kopen van tweedehands boeken, is zo’n project. Dankbaar gebruikten we het ezelsoor als beeldelement. Door een pagina op vier plaatsen om te vouwen, vormden we de B van het logo.

Enthousiast over de flexibele inzetbaarheid van het concept werkten we in een voorlopig ontwerp een aantal voorbeelden uit. Altijd een avontuur met analoog materiaal te werken. Vandaar ook de tests met het inkten en afdrukken van gevouwen B’s – in combinatie met krabbels en aantekeningen refererend aan grondig gebruikte studieboeken.

De B bestaat uit pagina's van tweedehandsboeken. Deze verschillende B's kunnen ingezet worden als categorie om te navigeren binnen de site of de app.

Een heldere basis met een venster dat op maat te vullen is met de juiste content. Als concept bestand tegen veranderingen in indeling van het boekenaanbod of focus van de onderneming.

Categorieën met en zonder typografie.