#3

Een look-book met inhoud

Met dit magazine deelt Tchai International alles wat hen enthousiast maakt, van kunst tot retail-concepten en leefwijzen. We hebben het ontworpen in samenwerking met Rianne Petter.

Bekroond met een International Creative Media Award – Gold, Magazine Concept

De thema’s worden weerspiegeld in het materiaalgebruik. ‘The China issue’ maakt gebruik van hoogspiegelend goud aan de binnenzijde van de cover en transparant goud in het binnenwerk.

#3 introduceert ‘tchi’ (de samentrekking van tchai en chi) als titel van het magazine. Chi staat voor levenskracht. We hebben het Chinese karakter gemoderniseerd en vervlochten met de hashtag.

Het magazine is een look-book, maar één met inhoud. Om de beelden goed tot hun recht te laten komen, is het magazine groot en bevat het twee papierformaten.

Beeld en tekst zijn gescheiden. De grote pagina’s bevatten alleen foto’s en de kleine alleen tekst.

De fotografie is onaangetast en zo groot mogelijk geplaatst. Zelfs lange artikelen beperken de beelden niet omdat ze hun eigen ruimte op de kleinere pagina’s hebben.

Het magazine bevat vijf soorten papier. Doorschijnende gouden pagina’s maakten het mogelijk gelaagd te ontwerpen, met toonverschil afhankelijk van de zijde waarop de inkt gedrukt is. De combinatie van hoogglanzende en matte vellen zorgt voor levendigheid in de spreads.

De artikelen hebben steeds een op maat gemaakte cover, in de stijl van de spread.

De edities hebben ieder hun eigen thema. #1 is ‘the Rotterdam issue’, #2 ‘the green issue’, #3 ’the China issue’ en #4 ’the connection issue’.