#2

Een look-book met inhoud

Met dit magazine deelt Tchai International alles wat hen enthousiast maakt, van kunst tot retail concepten en leefwijzen.

In samenwerking met Rianne Petter
International Creative Media Award – Gold, Magazine Concept

De cover van deze 'groene' editie is gezeefdrukt met bieteninkt

Het magazine is een look-book, maar één met inhoud. Om de beelden goed tot hun recht te laten komen, is het magazine groot en bevat het twee papierformaten.

Beeld en tekst zijn gescheiden. De grote pagina’s bevatten alleen foto’s en de kleine alleen tekst.

Bladeren door # Magazine is niet alleen een visuele maar ook een tactiele ervaring

Glossy en mat papier, op dezelfde spread. Iedere uitgave maakt gebruik van vijf soorten papier.

De artikelen hebben steeds een op maat gemaakte cover, in de stijl van de spread

De fotografie is onaangetast en zo groot mogelijk geplaatst.

Zelfs lange artikelen beperken de beelden niet omdat ze hun eigen ruimte op de kleinere pagina’s hebben.

De edities hebben ieder hun eigen thema. #1 is ‘the Rotterdam issue’, #2 ‘the green issue’ en #3 the China issue’. 

De thema’s worden weerspiegeld in het materiaalgebruik. ‘The green issue’ maakt gebruik van papier dat is gemaakt van overtollige waterplanten en de cover is gezeefdrukt met inkt gemaakt van wortel bietensap.